نوشــــــــــــته های پیــــــشین مــــــــــــــرا می توانید اینـــــــــــــــــــــــــــــــــــــجا بــــــــــــخوانید

۱۳۸۹ آذر ۱, دوشنبه

اولین جریمه ی رانندگی


سلام گل های نازنین
امروز صبح پسرک گفت:مادر معلم گفته به مامانت بگو بیاد مدرسه کارش دارم.متعجب نگاش کردم!.گفت آخه ریاضی ام قابل مقایسه با بقیه درسا نیست.نفس راحتی کشیدم و گفتم پس برای المپیاد ریاضی می خواد باهام صحبت کنه.گفت: نه گفته ریاضیت با بقی یه ی؛درسا قابل مقایسه نیست.از فکرم گذشت چه دل خوشی داری تو!؟معلومه کاسه ای زیر نیم کاسه هست.گفتم به بابابزرگ بگو ماشین نیاره بیرون باهم میریم. خودم می برمت.
رفت تو فکر .فکر نمی کرد به این زودی بتونم تصمیم به ملاقات معلمش بگیرم و اونم حالا وقت رفتن به اداره کارمو ول کنم و همین امروز برم.آخه میدونه خیلی به انضباط کاری بها میدم .انگار پشیمون شد.

سر راه بچه خواهر شوهرمو رسوندم مدرسه اش.
گفت حالا باید دور دنیا بچرخی تا برسی به مدرسه.یعنی از شمال بزرگراه رسالت به طرف یکی از میدونای شمال هفت حوض؛ دوربرگردون دوری تا میدون رسالت داری؛گفتم عیبی نداره چاره ای نیست.باید بریم.
رفتم و معلمش خیلی ناراحت بود.گفت نمی خوام بگم بچه مستعدیه می خوام بگم خیلی مستعده .ریاضی اش عالیه.اما دل به دروس دیگه نمی ده به خصوص دروس حفظی.خلاصه با وساطت ساختگی من اجازه داد بره سر کلاس و دفتر نره.خدا رو شکر به خیر گذشت و رفتم سراغ ماشین و رفتم به طرف هفت حوض.میدونو که دور زدم و وارد گلبرگ شدم دیدم چند تا پلیس انگار آماده اند تا خودشونو بندازند رو ماشین.بی خیال داشتم رد می شدم ایست دادند.وایستادم.چی شده؟زوج و فرد اومدی.هاج و واج موندم.وااااااااای تازه فهمیدم چی شد.گفتم ببخشین میشه تواین کوچه ها پارک کنم برم.تا فاطمی می خوام برم ،متوجه نشدم.گفت الان جریمه کنیم دیگه تا اونجا جریمه نمی شی.مدارکو گرفت و رفت.پیاده شدم دیدم بععععله جناب سرهنگ تو ماشین محترمشون نشستند برای جریمه .نوشتند.دادند دستم.دلشون خنک شد .با این 13000 تومان خلاف من پاک شد؟اگه راست میگین طرح زوج و وفرد نباید برم جریمه ام این باشه برگردم.نه همینجور ادامه بدم.همه جای این سرزمین همینجوره.پول میگیرن مجوز میدن .حالا یا با جریمه یا با مجوز روزانه یا با مجوز سالانه .واقعا"قانون باید اینجوری باشه.شهرداری هم پول میگیره مجوز ساخت میده .آخه ایها الناس اگر ساخت و ساز ممنوعه چطور با پول کلان مجاز میشه ؟؟؟من که نمی فهمم.هر کی میفهمه منو توجیه کنه .خیلی جاهای دیگه مجوز خریدنیه.اینجا که وطنمه من از قوانینم سردر نمیآرم و نمی فهمم وای به حالم اون ور آب.کی میتونه توجیهم کنه؟دستها بالا.
این هم شروع نامه اعمال امروزم .بعد از بیست سال و اندی گواهینامه داشتن(انگار چند ساله پشت فرمونم!؟بیست سال و اندی!!!!!!!!!)حالا باید جریمه بشی واقعا"خجالت داره اگه هوش وحواستو جمع نکنی.!
رسیدم اداره به مهربان همسر  زنگ که زدم جواب نداد.بعد که خودش زنگ زد.گفت ماشینو کجا گذاشتی؟ندیدمش( گاهی سر راه اداره رفتنش میبینتش).
شرح ماوقع مدرسه رو گفتم.جوری که چیزی نمونده بود گریه کنه؛بعد هم داستان جریمه رو تعریف کردم به شیرینی و به طنز؛که اول صبحی حالش گرفته نشه ؛کلی خندید و گفت اشکال نداره برو خوش باش.
چیکار کنیم از فن بازیگری(تخصص شخصیتی نه کاری) اون ما هم در این بیست سال زندگی اینو ازش یاد گرفتیم.
  گلهای نازنینم من این شعر رو خیلی خیلی دوست دارم براتون می ذارم شاید شما هم به یاد صدای زیبای مرحوم نوری بیفتید.
ما برای پرسیدن نام گلی ناشناس
چه سفرها كرده ایم، چه سفرها كرده ایم
ما برای بوسیدن خاك سر قله ها
چه خطرها كرده ایم، چه خطرها كرده ایم
ما برای آنكه ایران گوهری تابان شود
خون دلها خورده ایم
ما برای آنكه ایران خانه خوبان شود
رنج دوران برده ایم
رنج دوران برده ایم
ما برای بوئیدن بوی گل نسترن
چه سفرها كرده ایم، چه سفرها كرده ایم
ما برای نوشیدن شورابه های كویر
چه خطرها كرده ایم، چه خطرها كرده ایم
ما برای خواندن این قصه عشق به خاك
خون دلها خورده ایم
خون دلها خورده ایم
ما برای جاودانه ماندن این عشق پاك
رنج دوران برده ایم
رنج دوران برده ایم
 
شعر (زنده یاد نادر ابراهیمی) خواننده (زنده یاد محمد نوری)

۲۳ نظر:

گیله مرد گفت...

درود
.
برو خوش باش گوله خاخور....
.
خودا تی امره

مسافر گفت...

سلام
اول تبریک بابت وبلاگ جدید...
بنده قبلا در بلاگر وبلاگ داشته و دارم .. سایتی با قابیلت ارائه وبلاگ رایگان... به طوری که برای تنظیمات وبلاگتون خیلی قابلیتها به شما می ده ...
شما میتوانید بدون آپلود عکس و فیلم ٰ مستقیما از دستگاه کامپیوتر خود عکس و فیلم در وبتون قرار بدین...
یه نظری هم داشتم اگه ناراحت نمیشین میگم :
قالب قشنگی دارین ... عکس آب و دریا آرامش بخش هستش ولی همین عکس کمی وبتون را سنگین کرده و در اینترنتهای دیال آپ خیلی سخت لود میشه و به اصطلاح وبتون را سنگین کرده...
در مورد فونت متنها هم پیشنهاد دارم اگه میتونید از فونت تاهما و یا آریل استفاده کنید چون یه فونت استاندارده و نظم و قشنگی وبلاگتون را بالاتر میبره..
من هم امروز قالب وبم راتغییر دادم خوشحال میشم نظر بدین...
منتظر حضور شما هستم...

باران شاپرک گفت...

وای چقدر هوس شنا کردم !! قالبتو دوست می دارم ...

نرگس گفت...

منزل نو مبارک نیوشا جون . عزیزم اینجا ایرانه و قانون یعنی پول و پارتی همین

پریا گفت...

سلام نیوشا جان از مستعد بودن پسر گلت خوشحال شدم و از جریمه اجباری !!! نه
امیدوارم روزی برسه که دلمون همونی که میخواد باشه

نيوشا(ساحل حرير) گفت...

گيله مرد مهربان ممنون.
برادر مسافر اينجا هم منو پيدا كردين مثل اينكه قصد منصرف كردن منو از هدفم رو دارينا.از حرفاتون ناراحت مشدم .نظرتون در مورد وبلاگ درسته اما اين وبلاگ يه سورپرايزه كه مطابق سليقه و احساس من طراحي شده و از طرف يكي از عزيزانم هديه شده.به اين زودي ها نمي خوام تغييرش بدم.
باران جان من هم تو رو دوست ميدارم عزيزم.
نرگس جونم ممنونم.اون عروسك زيباي شرقيتو از جانب من ببوس.
پريا جونم ممنون از حضور سبزت عزيز دل.

صحرا (پازل منترال) گفت...

سلام نيوشا جان
قالب جديدت رو تبريك ميگم عزيزم.خيلي آرام بخشه.
برات بهترينها رو آرزومندم عزيزم

صحرا(پازل منترال) گفت...

راستي يادم رفت از نوشته هاي مرحوم نادر ابراهيمي تعريف كنم.هر چند كه نامش و نوشته هايش اثري ماندگار و جاودانه است.عاشق نوشته هاشم
ممنون از اين ياداوري

افشین معشوری گفت...

درود
.
مبارکه وبلاگه جدید. پیش ما بیاین
بدرود

ناشناس گفت...

صحرا جون ممنونم .آقاي معشوري متشكرم .

davood گفت...

comment gozashtam ta shad beshi, chon midonam che hali mide vaghti ye nevisande comment hasho mikhone

بانوي شيراز گفت...

نيوشا جان فداي سرت. جريمه نمك رانندگي. نميشه كه نباشه.

بانوي شيراز گفت...

نيوشا جان. job offer ي كه ماگرفتيم براي اقامت هست نه براي ويزاي كار (يعني حرفي كه وكيل شما زده درست نيست). اين جاب آفري كه ما داريم اولاً 10 تا 15 امتياز به امتيازهاي ما اضافه كرده دوماً باعث ميشه كه روند پروسه مهاجرتمان سريع تر بشه. اگر اين نوع جاب آفري كه ما داريم "ويزاي كار" مي بود ما الان با داشتن اين جاب آفر ميتوانستيم ويزاي كاري بگيريم و به كانادا برويم و اگر تا الان پرونده مهاجرت نداشتيم ميتوانستيم در حالي كه در كانادا مشغول كار هستيم براي مهاجرت هم اقدام كنيم و يا اگر از قبل پرونده مهاجرت داشتينم ، ميتوانستيم در كانادا مشغول به كار شويم و پروسه مهاجرت هم براي خودش طي شود. ولي جاب آفر ما از آن نوع نيست. يعني با داشتن اين جاب آفر به ما ويزا نميدهند. اين جاب آفر به اداره مهاجرت ارسال ميشود تا همراه با ساير مدارك ما بررسي شود و اگر هيچ مشكلي در پرونده ما وجود نداشته باشد آن وقت ويزاي اقامت ما را صادر ميكنند (اين جاب آفر فقط امتياز دارد و روند پروسه را سريع تر ميكد . همين)

بانوي شيراز گفت...

براي اين كه كاملاً موضع را متوجه بشي به پستي كه در شهريور نوشتم با عنوان "پيشنهاد كاري" برو. نوع جاب آفري كه من دارم از نوع 2 هست و نوع جاب آفري كه شما داريد از نوع 1. و در آخر تفاوت هاي اين روش ها را هم بخوان. باز هم اگر سوالي داشتي من در خدمتت هستم گلم.

مصی گفت...

چی بگیم از دست این خالفکاران قانئنی که اجرای قانون با آنان است

نیوشا گفت...

ممنونم مصی جونم که به من سر زدی خانم گل.

مانا گفت...

به به اولین جریمه مبارکه خیلی........!معلومه که راننده شدی؟!
امیدوارم دیگه جریمه نشی

نیوشا گفت...

مانا جون
بگم !؟
خیلی بدی .
دوست دارم هزارتا(بوس بوس)

محبوبه گفت...

نیوشا جان خونه جدید تبریک خانومی. ایشالله تو این خونه خبرهای خوب بهت برسه. من خیلی جا موندم. این همه پست گذاشتی چرا من ندیدم. ....حالا زیاد میام مزاحم میشم. سر زده بدون اطلاع قبلی. همیشه میوه شیرینی آماده داشته باش. یه وقت من نیام بگی اله بله جیمبله....
همیشه شاد باشی عزیزه دلم

محبوبه گفت...

منم عاشق آهنگهای نوری بودم......خیلی حیف شد....

نیوشا گفت...

ممنون گل محبوبه شب من. میوه شیرینی در دسترسه.شما قدم رنجه بفرما مهربون.

هستی گفت...

منم هفته پیش 13 تومن تو کوچه پس کوچه ها جریمه شدم چون یه تابلوی پارک ممنوع کج شده پشت درختها بود که من ندیده بودمش و اصلا فکرش رو هم نمی کردم که تو همچین کوچه ای پارک ممنوع باشه و شانس منو ببین که حتی اگه نیم متر خلاف هم برم سریع یه هلیکوپتر پلیس برای جریمه میشینه رو ماشینم

نیوشا گفت...

هستي جونم نارحت نشو مگه ما نامرديم.جريمه مال مرده.اگه نبوديم وارد اجتماع نمي شديم.خيلي خانم تو خونه مون مي نشستيم و خانومانه و ريلكس زندگي مي كرديمتازه ياد مي گيريم بيشتر دقت كنيم.

همسفران کانادا