نوشــــــــــــته های پیــــــشین مــــــــــــــرا می توانید اینـــــــــــــــــــــــــــــــــــــجا بــــــــــــخوانید

۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

زندگی کنیم نه اینکه تنها زنده باشیم

 nsdarya  نامه ای به دوست نازنینم

دوست گلم نظر خواستی من هم میگم
اما فکر نمی کنم در کامنت بگنجه؛به خاطر همین یه پست خرجت میکنم عزیزدل.جای دوری نمی ره شاید یه روزی هم بدرد خودم بخوره
شاید یه روز من هم مثل شما بلا تکلیف بشم و نتونم تصمیم بگیرم اون وقت اینو به عنوان یه دوست به خودم میگم.
یه آقای دکتری که نفر دوم کنکور دولتی ارشد کشاورزی بود می گفت ما مجاز شدیم بدون کنکور وارد دکترا بشیم.
گفت:از اون جایی که آدم خوش شانسی نیستم امتحان هم دادم که نکنه اتفاقی بیفته مثلا" بگن حقش نبود و عوض شدن قانون و از این اتقاقاتی که معمولا"سراغ داریم
بازهم تو همون موقعیت پذیرفته شد.
یکی از اونایی رو که دلشون می خواست جایگزین بدون کنکور کردن و با سرعت فرصت تحصیلی شون رو امضا و موافقت کردند .این بنده خدا که با کنکور رفته بود سر جای اصلیش نشسته بود کارش برای رفتن به فرصت تحصلی درست نمی شد.هرچی رفت می گفت بابا نوبت منه که برم فرصت تحصیلی .می گفتند فلانی بدون کنکور اومده .فلانی رفت .خیلی های دیگه رفتند.ولی اون کم مونده بود که افسردگی بگیره .کم مونده بود زندگی خونوادگیش که همسرش( هم رده تحصیلیش) رو هم تحت شعاع قرار داده بود از هم بپاشه. بالاخره چقدر اینور رفت و اونور رفت و بچه های بالا وپایین رو دید تا تونست به حق واقعیش برسه .نمی دونی چقدر خون دل خورد تا به حق قانونی،شرعی و عرفیش برسه.
ببخشیدا اون موقعی که  داریم له له میزنیم پشت کنکور از خورد و خوراک و تفریحات سالم مون هم می زنیم کجا هستند این دلسوزی ها رو بکنند.

مگه درس خوندن خلاف شرعه که اینقدر ماها و بچه های ما باید پشت درهای بسته کنکور زجر بکشند تا یه گوشه ای از دانشگاه یه میز قراضه ای از دانشگاه گیرشون بیاد اونم با اعمال شاقه .
اگر پای رفتنی بود،اگرپر پروازی بود من که خیلی وقت بود کوچ کرده بودم.
حالا همونا شدن دایه مهربان تر از مادر!؟حالا که می بینن نخبه ها یا رفتن یا تو راه رفتند حالا می خوان جلو شونو سد کنند.
برو .دوپا داری دوپای دیگه قرض کن بر. پشیمون نمی شی عزیزم
مهمتر اینکه "وقتی میشه جای دیگه زندگی و زندگی و زندگی کرد و در کنارش درس هم خوند برا چی نباید بری!؟
بهشون بگو توانایی مون یه جای دیگه بهتر جواب میده

بهشون بگو:

نوش دارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی !؟

شاید نتونی بهشون بگی ولی به خودت که می تونی نهیب بزنی نمی تونی !؟بگو اصلا"مگه ما زاییده شدیم که فقط تو چارچوب تکلیف مداری بعضی ها درس بخونیم!؟مگه زندگی
فقط سر تو کتاب بردنه!؟مگه درس فقط تو کتابهاست!؟ از من گیس سفید بشنو
دارم بهت میگم:همیشه وقت درس خوندن هست.مهمترین چیز اینه که از زندگیت لذت ببری.میدونم درس هم لذت خودشو داره.ولی تکمیل کننده لذایذ دنیوی و اخروی نیست.
زندگی کن با لذت نه با زجر که فردا دیره.تا جوونی میتونی سرحال و شاداب باشی حتی وقت پیری هم می تونی یه گوشه بشینی هر چه دلت خواست بخونی و تحقیق کنی و بنویسی.
البته شما جوون ترها خیلی زودتر از پیری می تونین به این مقصد برسین.اصلا"جای نگرانی نیست.
گول این چند تا دونه گندم رو نخورین و خودتونو با اون زندونی نکنین.
میدونی یعنی چی ؟
یعنی: پرواز را به خاطر بسپار.
موفق باشین .
براتون بهترین ها رو آرزو دارم.به شوهر مهربونت سلام برسون و دختر گلت را جای من ببوس.

۷ نظر:

اعظم گفت...

سلام نيوشا جان فرصت نكردم پستي كه گذاشتي بخونم ولي با تيترش كه خيلي موافقم.
نيوشا جان دلم برات تنگ شده . اوضاع خودت چطوره؟ همه چيز خوب پيش ميره؟
سلام برسون

نرگس گفت...

سلام نیوشا جونم ممنون عزیزم و حتما اینو بگوش می گیریم . برامون دعا کن از خدا می خوام ما رو از این برزخی که برامون درست کردند رها کنه . بازم ممنون عزیزم

نیوشا گفت...

ممنونم اعظم مهربونم .بد نیستم .اما نوشتن کار های آماری پایان نامه رو باید انرژی مجدد بزارم و باحوصله ودقت بیشتری باز نویسی کنم.

پریا گفت...

سلام نیوشا جان به عنوان "روز دانشجو مبارک "تویه وبلاگم سر بزن و اگه هم شد دوستتون . با شما موافقم .

شكوفه گفت...

اگه نرگس بفهمه! :)) من هم با حرف هات موافقم.

مصی گفت...

من دوستم رتبه دوم شد قبولش نکردن سال بعد اول شد با ببختی قبولش کردن رتبه شو کردن 4 من هم دیدم اگه سراغ دکترا برم باید با همه بجنگم من هم قاط قاط اگه عصبانی شم همه را از ریز و درشت یکجا می آرم جلوشون پس بخاطر اینکه سر از اوین در نیارم بی خیال دکترا شدم شاید باورش سخت باشه اما حقیقته من تحمل ندارم یکسال کتاب بزنم سرم آخرش حقمو بدن به فاطی کماندو

azam گفت...

salam khobe man
omidvaram karhaye payannamat khoobe khoob pish bereh. salam beresoon.
doostet daram

همسفران کانادا